I Maj i år 2017 fick vi på EINS förtroendet att  implementera Salescloud hos Jetpak för att förenkla och möjliggöra deras samarbete mellan deras olika avdelningar och deras kunddata. Med en grundlig förstudie av vad organisation skulle behöva för att förbättra processerna, kunde vi se att det var Sales Cloud som var bäst lämpad. Ytterligare Salesforce produkter som Service Cloud, Pardot och AI-tjänsten Einstein  är aktiverade för att smidigt kunna hjälpa organisationen att växa när det är redo för det. På så sätt kommer Jetpak att utvecklas ytterligare med flertalet automatiserade tjänster för sälj-, kundtjänst- och marknadsavdelningarna” säger Richard Dearn ansvarig för Saleforce på EINS.”

 

Pressrelease: Jetpak effektiviserar expressbuden med Salesforce

 

Express-logistikföretaget strömlinjeformar kundhantering och sälj med Salesforce.

 

Stockholm – 23 januari 2018: Salesforce, världens största leverantör av CRM-lösningar, tillkännager idag att Jetpak använder sig av Salesforce Sales Cloud, Service Cloud, Pardot och Salesforce Einstein för att bättre kunna möta kunden med hjälp av dataanalys.

Jetpak har i årtionden stått för leveranser i en hastighet som många av konkurrenterna bara kunnat drömma om. Med många olika kunder som ofta beställer frakttjänster med långa mellanrum eller enstaka gånger, fanns önskan att kunna möta kunden på ett nytt sätt. Samtidigt som Jetpak alltid finns i närminnet när en kund behöver expresslogistik.

Jetpak valde Salesforce för att modernisera sin försäljning, kundhantering och marknadsföring. Efter en snabb och lyckad implementering av Salesforces produkter tillsammans med implementeringspartnern EINS har Jetpak större möjligheter att möta kunden samtidigt som all kunddata samlas på en enhetlig plattform.

– Tidigare var supportavdelningarna helt fristående från sälj och många på säljavdelningen satt med egna kunddata lokalt på sina datorer. Med Salesforce lösning är allt integrerat och lätt att arbeta med. Att använda oss av en molnlösning var ett starkt önskemål från oss för att kunna komma åt alla data överallt, berättar Petra Lindroos, CRM-Koordinator på Jetpak.

Salesforce tillhandahåller ett enhetligt system att arbeta i och kunddata delas mellan olika avdelningar för att ge en bättre bild av kunden och dess behov. Med organisationen utspridd över hela Norden och ett flertal europeiska länder och med tiotusentals kunder var det ett komplicerat system att flytta över. Trots det gick flytten snabbt att genomföra tack vare en tillförlitlig implementringspartner i EINS Consulting och tydligt stöd från Salesforce.

– Vi fick komma in tidigt i projektet och fick lära oss Jetpaks processer för att se vad som gick att göra och rekommendera olika lösningar.  Trots en komplex organisation var det en väldigt smidig process, där Jetpak ska ha en eloge för sina väldigt tydliga krav och snabba beslut som gjort det hela väldigt smidigt, säger Milco Österholm, VD på EINS Consulting.

– På Salesforce är vi väldigt glada över att få förtroendet från Jetpak, säger Baman Motivala nordenchef på Salesforce. De har en komplex organisation med väldigt många kunder och uppdrag, vilket visar på styrkan och flexibiliteten i våra produkter. Samtidigt ser vi stora möjligheter för dem att nå nya nivåer med AI- och automationslösningarna.

Sedan november är Sales Cloud i full drift genom hela Jetpak. Pardot och AI-tjänsten Einstein är aktiverade och kommer successivt att växa in i hela organisationen. På så sätt kommer organisationen ytterligare kunna växla upp med flertalet automatiserade tjänster för sälj- och marknadsavdelningarna.

– Vårt mål var att implementera ett system att växa i och som hela tidens utvecklas. Med de olika lösningarna från Salesforce kommer vi att kunna hämta hem många fördelar, säger Petra Lindroos vidare.

Kontakta Oss

johan-krouten

Johan Krouthén

Försäljningschef

mobil : +46 707 184 733

e-post : johan.krouthen@eins.se